Utolsó szonáták, IX. szimfónia, A fúga művészete, Négy utolsó ének, III. zongoraverseny, Requiem - a zeneirodalom utolérhetetlen „utolsó” remekművei. Ilyen testamentum a korabeli átlaghoz képest aggastyánként, hetvenhat évesen elhunyt zeneszerző óriás, Claudio Monteverdi opus ultimuma és egyik legnagyobb szabású vállalkozása, amelyet jelentősége dacára csak elvétve hallani hangversenytermekben. A változatos előadó-együttesre írt, olasz és latin nyelvű vallásos-liturgikus műveket tartalmazó Selva morale e spirituale darabjait Ausztria egyik vezető régizenei együttese adja elő. Az 1999-ben alakult Bach Consort Wien nemcsak Bach műveinek egyik autentikus megszólaltatója, hanem számos elfeledett alkotást is bemutatott már világszerte jól ismert művészeti vezetője, Rubén Dubrovsky irányításával. Az együttes rangos fesztiválok gyakori vendége, rendszeresen fellép világhírű szólistákkal, s nem lesz ez másként most sem.
Az amerikai Joel Frederiksen a basszusok között az egyik legnagyobb név a régizene világában. A német Hanna Herfurtner karrierje nemrég ívelt fel, de a kiváló szoprán már fellépett a Salzburgi Ünnepi Játékokon is. A Brüsszelben született Soetkin Elbers nemegyszer autentikus barokk gesztikát is alkalmaz produkcióiban, a svájci-amerikai kontratenor, Terry Wey pedig a világhírű William Christie több operaelőadásában is szerepet kapott. Jan Petryka lengyel tenor szerepelt már az Aix-en-Provence-i Fesztiválon és a Nikolaus Harnoncourt nevével összekapcsolódott Styriartén is. Az osztrák Markus Miesenberger és a Hollandiában született Oscar Verhaar szintén fantasztikus hangjával, valamint az ehhez a zenéhez elengedhetetlen hangulatábrázoló tehetségével és érzékenységével lopta be magát az európai közönség szívébe.