Közreműködik: Goran Bregovic – ének, gitár, billentyűs hangszerek, Milena Wilke, Semih Çelikel, Gershon Leizerson – hegedű, Goran Bregovic Wedding and Funeral Orchestra, Budafoki Dohnányi Zenekar
A Goran Bregovic Wedding and Funeral Orchestra tagjai: Muharem Redzepi – ének, goc (tradicionális dob), Bokan Stankovic – fuvola, trombita, Dragic Velickovic – trombita, Stojan Dimov – klarinét, szaxofon, Aleksandar Rajkovic, Milos Mihajlovic – harsona
Közreműködő énekesek: Ludmila Radkova–Traikova, Daniela Radkova–Aleksandrova, Dejan Pesic, Milan Panic, Ranko Jovic, Aleksandar Novakovic, Dusan Ljubinkovic, Sinisa Dutina
Hang: Nemanja Trajkovic
Vezényel: Hollerung Gábor
Történelme során Bosznia a Római, a Bizánci és az Ottomán Birodalom, illetve az Osztrák–Magyar Monarchia fennhatósága alatt is állt. Mindegyik rányomta bélyegét az országra, és hátrahagyott valamilyen vallást: a katolikusok, ortodoxok és muszlimok közé a 16. században érkeztek meg a Spanyolországból elűzött szefárd zsidók. Nem véletlenül nevezik Szarajevót a négy vallás városának, „a Balkán Jeruzsálemének”. A Jeruzsálem-metafora éppúgy vonatkozik a vallások egymásmellettiségére, mint a gyűlölködés borzalmára… Az egykori Jugoszlávia területén Szarajevóban születik a legtöbb gyermek vegyes házasságból; az első világháború Szarajevóban kezdődött; a második világháború alatt muszlimok bújtatták itt a zsidókat a közös ellenség elől; a közelmúltbeli boszniai háború legszörnyűbb képei Szarajevóból érkeztek…
Goran Bregovic Három levél Szarajevóból című új művét ez a metafora ihlette. A nyugati, a keleti és a klezmer hagyomány szerint megszólaltatott szólóhangszer, a hegedű szimbolikus módon egyesíti a három vallást, amely Szarajevó legnagyobb kincse és átka egyszerre.
A hangszerelést négy tehetséges szerbiai muzsikus végezte: Aleksandar Sedlar, Isidora Zebeljan, Ninoslav Ademovic és Ognjan Radivojevic.
Együttműködő partner: Festival de Musique de St. Denis, France