“A mi fennkölt hivatásunk, hogy agyoncsapjuk az időt. Ez teljes embert kíván: túl sok az idő. Valakit, aki a világ óráit meg tudná állítani: az örökkévalóság, mint szüntelen erekció. Az idő hasíték a teremtésben, az egész emberiség belefér. Az egyház a csőcselék számára istennel tömte ki, de mi tudjuk, hogy ez a lyuk fekete és feneketlen.
több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. szeptember 23. vasárnap, 20:00
“A mi fennkölt hivatásunk, hogy agyoncsapjuk az időt. Ez teljes embert kíván: túl sok az idő. Valakit, aki a világ óráit meg tudná állítani: az örökkévalóság, mint szüntelen erekció. Az idő hasíték a teremtésben, az egész emberiség belefér. Az egyház a csőcselék számára istennel tömte ki, de mi tudjuk, hogy ez a lyuk fekete és feneketlen. Ha a csőcselék erre rájön, velünk fogja kibélelni.“ (Heiner Müller)
1782, Franciaország — tábornok író, levélregény, négy kötet, tucatnyi kulcsszereplő, egy hónap alatt ezer eladott példány. Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok. 1980, Németország — író-rendező, színdarab, tizenöt oldal, két szereplő, sok tucat előadás sok tucat országban. Heiner Müller: Kvartett. (…) 2018, Magyarország — rendező helyett látványtervező, koreográfus és dramaturg, 75 perc, egy drag queen, egy énekes, egy színész, egy táncos (hol nő, hol férfi), egyelőre három előadás. Lakatos Márk barokk multimédia víziója zenei betétekkel Purcelltől a Bizottságig.
A két androgün főalakot egy színész és hol egy női, hol egy férfi táncos egészíti ki kvartetté. Egymagában egyikük sem teljes, valamennyien Zeusz által levágott másik felük után áhítoznak, ahogy Platón Lakomájából tudhatjuk. A Kvartett Merteuil márkiné és Valmont fetisiszta szerepjátéka 18. századbeli álarcokban, ezúttal 21. századi filterekkel. A levélregény virtuális formát ölt: a szereplők chat szobája egyszerre fülledt és jéghideg. Szexualitásuk fizikai érintés nélkül, virtuálisan létezik csupán. Kockázatos játékuk kellékei saját maguk és élő bábjaik.
Merteuil: Lakatos Márk Valmont: Bocskor Bíborka
Merteuil/Valmont: Urbanovits Krisztina
Merteuil/Valmont: Asztalos Dóra/ Darabont Áron Leon
Videóinstallációk: Hajdu Gáspár és Papp Gábor Világítástervező: Kovács Áron Sound artist: Vranik Krisztián és Solymosi Vilmos Bootsie Koreográfus: Gulyás Anna Dramaturg: Merényi Anna Látvány: Lakatos Márk
Koncepció: Gulyás Anna, Lakatos Márk, Lengyel Anna
Műszaki vezető: Éltető András Produkciós és rendezőasszisztens: Tési Dóra Produkciós vezető: Schőn Edina Producer: Földvári Péter és Ridzi Gábor
Heiner Müller örököseinek az engedélyét a Hofra Kft. közvetítette
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük csaknem hajótöréssel végződik.