Beatrix Magyarországon született és Németországban él. Jenna Finnországban született és Belgiumban él. Egyikük barna, másikuk szőke. Egy magasságúak, ugyanannyi izmuk van. Akrobatikusak, kedvelik a gőzt, a párát és a vizet. Közép-kelet- és Észak-európai régióból származó Y-generációs nők. Az egyik őseit a törökök, a másikét a svédek uralták. Pálinkát és Koskenkorvat isznak. Majdnem testvérek, de mégse.
A Long time no see! előadás kiindulópontja egy magyar és egy finn táncos-koreográfus barátságából és szakmai együttműködéséből fakad. Simkó Beatrix és Jenna Jalonen - különböző kreatív területeken dolgozó alkotókkal együttműködésben - a nyelvrokonság és a közös gyökerek, az európaiság és az összetartozás, az izoláltság és a kommunikáció kérdésköreihez kapcsolódó tematikákat helyezi performatív helyzetbe a tánc nyelvén, nonverbális gesztusok és kulturális mozgásminták összekapcsolásával.
Szükséges-e a nyelvismeret a kommunikációhoz, ha a testnyelv készlete eleve nagyon gazdag? Hogyan választanak el és kötnek össze minket a társadalmi hasonlóságok és különbözőségek? Hogyan definiálható a testvériség fogalma?
koncepció, koreográfia, előadók: SIMKÓ Beatrix, Jenna JALONEN sound design: GRYLLUS Ábris szöveg: VINNAI András díszlet, fotográfia, videó: DÖMÖLKY Dániel jelmez: KASZA Emese - MEI KAWA fény: DÖMÖLKY Dániel, BALÁZS Krisztián produkciós menedzsment: KOVÁCS Andrea / Let it Be! art agency külön köszönet: KIRÁLY ERNŐ, SZMOLKA Zoltán, BENYÁK András, PUSZTAHÁZI Péter, PETŐ József, SIMET Jessica támogatók: NKA, Life Long Burning, Théâtre National Wallonie-Bruxelles, Finnish Cultural Institute for the Benelux, Trafó Kortárs Művészetek Háza együttműködő partnerek: Műhely Alapítvány, Ultima Vez, Rakastajat Teatteri Pori, Balassi Institute Helsinki, Suomi 100, Studio Latéral 19, Let it Be! art agency, deephoto, PUR E, Mei Kawa, DNN, SÍN Kulturális Központ
Az előadás az Európai Unió Creative Europe és a programjának keretében megvalósuló SOURCE projekt része.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Szerelmi háromszögek, nercbundák, hiányos öltözetű hölgyek, ablakon kirepülő ruhadarabok, totális téboly. Mindez London legelegánsabb szőrmeszalonjában, kizárólag a felhőtlen szórakoztatás érdekében!
Egy vagyonos üzletember hirdetést ad fel: néhai üzlettársa fiát keresi, szeretné tisztességesen, rengeteg pénzzel megjutalmazni. Billy bejelentkezik, mint jogos örökös,…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!