Program


Tasi Csaba orgona-diplomakoncertje

Tasi Csaba orgona-diplomakoncertje

Diplomahangversenyén háromszáz év zeneirodalmának segítségével mutatja be az orgona sokszínűségét és a több száz éves zeneszerzői tradíció fejlődéstörténetének fontos állomásait.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. szeptember 14. péntek, 19:30



    J. S. Bach: g-moll fantázia és fúga, BWV 542
    Bartók: Divertimento, Sz. 113, BB 118 - II. tétel (Tasi Csaba átirata)
    Liszt: Weinen, Klagen-változatok, S. 180
    Duruflé: Szvit, op. 5 - Prelűd
    Ligeti: Két etűd - Harmonies, Coulée
    Reger: f-moll introdukció és passacaglia, op. 63

Tasi Csaba 1991-ben született, orgonatanulmányait a kecskeméti Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskolában Révész László irányítása alatt kezdte. A Zeneakadémián Fassang László, Pálúr János, Ruppert István, Szabó Balázs és Prunyi Ilona voltak tanárai. Huszonkét éves kora óta a Pasaréti református gyülekezet állandó orgonistája és tematikus orgonakoncertjeinek szervezője, előadóművésze. Mindemellett a Dunamelléki Református Kántorképző orgona- és harmóniumtanára, orgona- és zongorakorrepetitora.
Diplomahangversenyén háromszáz év zeneirodalmának segítségével mutatja be az orgona sokszínűségét és a több száz éves zeneszerzői tradíció fejlődéstörténetének fontos állomásait. Az első részt Bach és Liszt egy-egy emblematikus alkotása keretezi, melyekben mindkét szerző az őket ért személyes tragédiákra reflektál a zene nyelvén. Az g-moll fantázia és fúga Bach 1720-as hamburgi utazása során keletkezett, nem sokkal első felesége, Maria Barbara halála után; Liszt pedig nagyobbik lánya, Blandine elvesztése után komponálta Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen című variációsorozatát. Az alaptémáját adó kromatikus basszusmenetet és a mű végén felcsendülő korált Liszt Bach azonos című kantátájából merítette.
A második félidőben elhangzó művek a 20. századi orgonatradíció különböző állomásaiból adnak ízelítőt. Maurice Duruflé és Max Reger alkotásaiban a francia és a német iskola jellegzetességei figyelhetők meg. Míg az 1932-ben keletkezett Duruflé-szvit első tételében a harmóniák sokszínűsége és a forma szabadsága uralkodik, az 1902-es keltezésű Reger-mű szigorú ellenpontos szerkesztésével állít emléket Bach művészetének. Ligeti György két etűdje egyedülálló színfoltként jeleníti meg a hatvanas évek orgonakezelésében megjelenő újításokat, a Bartók-átirat pedig a zeneszerző és az orgona kapcsolatának új lehetőségeit mutatja be.

Ajánlatunk


Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

Ajánló


A muzsika hangja a zenés színházi irodalom egyik legsikeresebb darabja, amelyből világhírű film is született, a benne szereplő dalok pedig…

Vannak nagy, mindenki által ismert klasszikus zenei mérföldkövek, amelyek egész kultúránkat meghatározzák. A Klasszik Rádió és a Danubia Zenekar közös,…

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!




Vásárlói tájékoztatóÁltalános szerződési feltételek | Kapcsolat