Antony Jay és Jonathan Lynn politikai komédiája, amelynek az eredetét jelentő tévésorozat a BBC műsorán aratott világsikert, a hatalom sajátos kulisszái mögé enged betekintést.
Moliére A fösvényben egy olyan apáról - Harpagonról - rajzol kíméletlen karikatúrát, aki a pénz imádatában nem ismer se embert, se Istent, józan eszét is elvesztve mindent ennek rendel alá.
Paul és Corie friss házasok, a fiú konzervatív, ambiciózus ügyvéd, a lány romantikus és igazi szabad lélek. Az első, tökéletes közös lakást ő találta egy régi ház legfelső emeletén, ahol senki sem zavarhatja őket. Vagy ez csak illúzió? Kacagtatóan fordulatos, vérre menő játszmák kezdődnek azért, hogy mindketten otthon érezhessék magukat közös életükben.
Az eredetileg “A technikus” címen bemutatott darab 2011-ben Franciaországban az egyik legnagyobb irodalmi elismerésben, Molière-díjban részesült, melyet az adott év legjobb színpadi műve érdemel ki.
Noël Coward Magánélete az egyik legszofisztikáltabb, egyben legszórakoztatóbb színdarab, amit valaha írtak. Elyot és Amanda öt éve elváltak, de a sors újra összehozza őket; véletlenül ugyanabban a hotelben töltenék a nászútjukat új házastársaikkal.
A komédia zenei világát Carlos Gardel, George Gershwin, Scott Joplin, Jerome Kern, Márkus Alfréd, Glen Miller, Kurt Weill és Zerkovitz Béla fülbemászó örökzöld dallamai garantálják. A Liliom Produkció előadása megint nőkről szól, de nem csak nőknek és nem csak az idősebb korosztálynak, hiszen egyszer mindenki öregszik..
Isten eljön hozzánk, mert nagyon sok mondanivalója van. Megosztja gondolatait az elmúlt néhány tízezer év történéseiről és tapasztalatairól, válaszol az időközben felmerült kérdésekre és bemutatja a projekt fejlesztésének további lépcsőit.
New York város alpolgármestere tízéves házassági évfordulója alkalmából baráti vacsorát rendez. A vendégségbe érkező elegáns házaspárok estéjét azonban jelentősen megnehezíti, hogy az ünnepeltek eltűntek, a személyzet házon kívül van, a vacsora sehol, az emeleten pedig lövések dördülnek.
vígjáték, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház előadása
Jean de Létraz francia drámaíró egyik leghíresebb vígjátéka, melynek eredeti címe Moumou, a XX. századi bohózatok nagyszerűségei közül való. Még a legártatlanabbnak tűnő környékre sem lehet igaz Franciaországban, hogy unalmas lenne, hiába hiszi ezt Claudine, a szobalány és Legrande felügyelő, akik semmi másra nem vágynak, csak a párizsi életre, és valami szaftos, erkölcstelen bűn leleplezésére a Chauvinet-birtokon. Szerencséjükre a Primavera villa lakói hamarosan gyanús események sorával szolgálnak a füllentéstől kezdve a hamis személyazonosságon át a pénzügyi csalásig, nem beszélve a számtalan házasságtörési kísérletről, amely a legnagyobb kavarodást okozza a hétvége folyamán. Mire képes egy gyanakvó feleség, egy váratlan vendég, a gumi és hártyapapír nagyhatalom, Az elefánt és a kolibri, és Jules Latouche Bayeux-ből? Hogyan lesz a nőktől rettegő, meg nem értett költőből egyetlen éjszaka alatt a legnagyobb Casanova? És vajon hogy élik túl a már kissé ellaposodott házasságok ezt az őrült hétvégét?
„A férfiak, ha már biztosak a dolgukban, kényelmessé válnak. A bizonytalanság teszi számukra a szerelmet érdekessé.”
A történet főhőse, Phil, a híres televíziós meteorológus egy amerikai kisvárosból kénytelen tudósítani a helyi népszokás: a Mormota-nap eseményéről. Az életunt és cinikus alaknak nincs ínyére a feladat, alig várja, hogy megszabaduljon a lenézett, idealista vidéki lakosoktól és hazatérhessen. Egy váratlan hóvihar azonban útját állja, így kénytelen még egy éjszakát tölteni az utálatos helyen..
Két gyakorló, humanista beállítottságú apa megmutatja a legjellemzőbb iskolai élethelyzeteket, amelyekbe egy szülő kerülhet.
A több mint tíz szerepet alakító Simon Kornél és az önmagát nyújtó Lukács Miki egyfelvonásos, életvidám előadásában mindenki magára – vagy szülőtársaira – ismerhet.
Furmányos kis komédia a Nyolc nő. Egy francia kisvárostól pár kilométerre, egy magányosan álló hegyvidéki házban játszódik a történet. A család a külföldön tanuló Susanne, a legidősebb lány hazatérését várja. A békés idillt hatalmas sikoly töri meg. Marcelt, a ház urát holtan találják szobájában, késsel a hátában.
Noël Coward Magánélete az egyik legszofisztikáltabb, egyben legszórakoztatóbb színdarab, amit valaha írtak. Elyot és Amanda öt éve elváltak, de a sors újra összehozza őket; véletlenül ugyanabban a hotelben töltenék a nászútjukat új házastársaikkal.
Elég színdarab készült már az etikátlan monogám kapcsolatokról, a Többszörös Orgazmus című produkciójával tehát az etikus nem-monogám kapcsolatok lehetőségeit járja körül. A "poliamória" vagyis sokszívűség olyan szexuális szubkultúra, ahol a szerelemnek nem előfeltétele a kizárólagosság, sem szexuális sem érzelmi értelemben.
Bajban a pszichiáter. Befolyásos, gazdag páciense lefoglalja minden idejét. Menyasszonya és veszélyes ügyfele egyre türelmetlenebb. Mi történik akkor, ha a pszichiáter esik pánikba? Szellemes, pergő párbeszédekkel megírt vígjáték, mely a Spirit Színházban kerül először színpadra. A darabban világslágerek csendülnek fel, a maffiafilmek világából.
A Roxínház a nagysikerű Anconai szerelmesek előadása után műsorára tűzte Vajda Katalin darabjának második részét is, Anconai szerelmesek a Balatonon címmel. A vérbő olasz slágerekkel fűszerezett komédia egy balatoni SZOT üdülőben folytatódik, 20 évvel később.
Julia Lambert remek humorú, csodálatos színésznő, mindene a színpad, a játék, más nem is létezik számára. Megteheti, hisz ott van mellette a két lábbal a földön járó színházigazgató férje, aki bölcsen veszi tudomásul felesége mulatságos szeszélyeit. Még azt is, amikor Julia beleszeret a jóképű, ám üres fejű könyvelőjükbe.
Rideg Sándor 1939-ben megjelent regényéből 1979-ben felejthetetlen film készült. Ezt a hangulatot idézi vissza a Roxínház 2016-ban színpadra vitt feldolgozása, amelyet most a Somogyvári Nyári Színház keretein belül láthat a közönség.
Színpadi darabként, minden egyben van a műben:
- a brazil szappanoperák szerelmi háromszögei; - a Disney mesék csodával teli világa; - és a francia vígjátékok elképesztő humora
Ahogy egy kritikusa írta: „Akinek nehéz a szíve, vagy csak melegségre vágyik, nézze meg ezt a darabot. Aki a nagy generáció tagja és képtelen megérteni az unokáját, vagy az ipszilon generációé, és kiborítják a nagyszülei, nézze meg ezt a darabot. Aki egyszerűen szereti a színházat, nézze meg ezt a darabot.”
Egy lány gyermekes család teljesen átlagosnak induló napja, ami egy pillanat alatt felfordulások örvényévé válik, hogy aztán semmi se úgy történjen, mint kellene? Oscar! Egy előadás ami olyan kiszámíthatatlan, hogy azt se tudjuk, hova kapjuk a fejünk? Oscar!