Zeneszerző és zenetanár.
1966-ban zeneszerzői diplomát szerzett a budapesti Zeneakadémián, ahol tanára Szervánszky Endre volt.
1970-ben Jeney Zoltánnal és Vidovszky Lászlóval megalapították az Új Zenei Stúdiót, amelynek azóta is tagja. A Stúdió tevékenységében mint zeneszerző és mint előadó is részt vett, saját és más szerzők műveinek az előadását és terjesztését illetően. Mindkét minőségében fellépett számos országban.
1972-ben Darmstadtban tett látogatása alkalmával találkozott Christian Wolff zenéjével és elgondolásaival. Ez a találkozás megerősítette elhatározását, hogy olyan zeneszerzési utakat kutasson, melyek különböznek a hagyományos európai gyakorlattól. Ennek a változásnak az első produktuma a Hangok (Sounds for....) c. darabja 1972-ből. 1980-as évek eleje óta rendszeresen ír zenét színházaknak is. Az 1970-es évek közepétől kezdte el a speciális Kreatív zenei gyakorlatok-nak nevezett "Sáry módszer" kidolgozását, mely az új zenei gondolkodás alapelemeivel foglalkozik, útbaigazítást nyújt bizonyos zeneszerzői módszerekhez, fejleszti az improvizációs készséget és a koncentrációt. Pedagógiai módszerét zeneiskolás gyerekek körében, valamint a Színművészeti Egyetem hallgatói között is kipróbálta és tanítja. Számos kurzust tartott zenetanárok számára Japánban, Angliában, Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban és Észtországban.
1979-ben Kassák-díjat kapott.
1985-ben Erkel-díjat kapott.
1990-től a Katona József Színház zenei vezetője. Nemrégiben elkészült misztériumjátéka, kamaraoperája és kisoperája bizonyítja növekvő érdeklődését a színpadi művek iránt. Sáry számos megbízást kapott. Legutóbb egy japán város, Shizuoka felkérésére írta Labirintus c. művét vonósnégyesre és két marimbára.
1993-ban Bartók-Pásztory-díjat kapott.
1994-től részt vett a Lord Yehudi Menuhin által kezdeményezett MUSE (A zene, az egyensúly és a tolerancia forrása) projektben, amely zenén, éneklésen, táncon és testmozgáson alapuló oktatási módszer hátrányos helyzetű gyermekek számára.
1996-ban 3 hónapot töltött Tokióban a Japán Alapítvány ösztöndíjasaként, ahol a hagyományos japán színházat, táncot és zenét tanulmányozta. Több mint 80 művet írt a kamarazenétől a kamaraoperán át a zenekari művekig. Jelenleg az új, zenepedagógiai módszere kidolgozásán és könyv alakban való megjelentetésén dolgozik.
1998-ban Lokomotiv szimfóniája (mely CD lemezen a BMC gondozásában jelent meg) 3. díjat nyert a 7. alkalommal megrendezett Nemzetközi Elektroakusztikus versenyen (IREN).
1999-ben a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia rendes tagjává választották.
2000-ben Érdemes Művész díjat kapott.
A Hétfejű Tündér
Budapest Bábszínház Nonprofit Kft.
A hétfejű tündér
Pécsi Országos Színházi Találkozó
A két Korea újraegyesítése
Móricz Zsigmond Színház
A két Korea újraegyesítése
Katona József Színház
A mi osztályunk
Katona József Színház
A mi osztályunk
Katona József Színház
A mi osztályunk
Katona József Színház
A mizantróp
Pécsi Országos Színházi Találkozó
Auftakt - Felütés Sáry László születésnapjára / CAFe Budapest 2014
Müpa
Az ember tragédiája
Budapest Bábszínház Nonprofit Kft.
Budapesti Vonósok / Klasszikusok Tükrében II.
Budapesti Vonósok
Cigányok
Katona József Színház
Csongor és Tünde
MALADYPE SZÍNHÁZ
Dzsopatán és Gasztonfild 2011-2012/1.
Concerto Budapest
Kurázsi mama és gyermekei
Katona József Színház
Loveshake: Rezes Judit és Szabó Győző színházi duettje
Kanizsai Kulturális Központ
Mesél a bécsi erdő
Pécsi Nemzeti Színház
Mirr Murr, a kandúr
Veszprémi Petőfi Színház
Mirr-Murr, a kandúr
Jászai Mari Színház, Népház
Szirénének
Katona József Színház