Rendező: Fernando León de Aranoa Szereplők: Javier Bardem, Manolo Solo, Almudena Amor, Óscar de la Fuente
A nagy presztízsű Blancos Básculas mérleggyárban mindennek mindig egyensúlyban kell lennie. Az alkalmazottak által kedvelt és tisztelt főnök, Blanco egy közelgő ellenőrzésre készíti fel a dolgozóit, amelynek során arról dönt a vizsgálóbizottság, hogy a helyi vállalkozások közül melyik céget terjesszék fel a rangos kiválósági díjra. Nem sokkal később azonban megjelenik a nemrégiben elbocsátott alkalmazott, José, és gyermekeivel az oldalán azt követeli, hogy újra alkalmazzák. A feszültség nőni kezd: a vezetőség nemet mond, a férfi pedig egyszemélyes hadjáratot indít, hogy lejárassa a gyárat, és megakadályozza, hogy a Blancos Básculas nyerje el a hőn áhított díjat.
A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
A Ferencsik bérlet koncertjein a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a bécsi klasszikához illőn csökkentett létszámmal lép pódiumra. A záróesten mindehhez még egy izgalmas mozzanat csatlakozik: a K. 467-es C-dúr zongoraversenyt nem modern instrumentumon, hanem fortepianón halljuk.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja…