Az 1945-ben elkészült darabban Brecht az ótestamentumi salamoni ítélet és a régi kínai krétakör-mese motívumait alakítja saját képére. A történet a régi Grúziában játszódik, ahol polgárháború dúl. Gruse konyhalány nem tudja megtenni, hogy az üldözők kénye-kedvére hagyja a lefejezett kormányzó kisfiát, akit menekülő anyja egyszerűen ottfelejtett a földön.
A szerelmet is feláldozva magával viszi, gondoskodik róla, gyerekévé fogadja. A lázadás leverése után visszatér a kormányzóné, és visszaköveteli a fiút. A per a falusi írnokból bíróvá emelkedett Acdak elé kerül, aki próbára teszi a peres feleket: krétával kört rajzoltat a földre, abba állítja a gyereket. Az az igazi anyja, akinek elég ereje lesz, hogy a körből a maga oldalára rántsa...
Paul Dessau zenéjével igazi, kísérletező zenés színházi produkció készül, mely a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen mesterképzésben résztvevő Nádasdy Kálmán-díjas fiatal alkotó, Somogyi Szilárd diploma-vizsgaelőadása is egyben.
A Kaposvári Csiky Gergely Színházban 1992-ben bemutatott előadás stúdiószínpadi változata.
Bertolt Brecht és Eörsi István örököseinek az engedélyét a Suhrkamp Verlag GmbH Co. KG és a Hofra Kft. (www.hofra.hu) közvetítette.
„Háromfogásos gourmet menü” – jellemezte a Bachtrack kritikusa Paavo Järvi koncertjét, amelyen Sibelius, Tüür és Beethoven egy-egy darabját tűzte műsorra. A Grammy-díjas észt-amerikai karmester hasonlóan ínyenc programmal érkezik a BFZ-hez is.
A Jó estét nyár, jó estét szerelem a magyar zenés színházi irodalom egyik legkülönlegesebb, egyben legsikeresebb darabja. Ősbemutatója óta igazi klasszikussá vált, ami nem is csoda: egyszerre elgondolkodtató, kritikus látlelet a társadalmi álszentségről s az emberi hiszékenységről, ugyanakkor szórakoztató, szellemes, fordulatos, slágerekben gazdag zenés mű is.