Marseille régi kikötője (Impressionen vom alten Marseiller Hafen - Vieux Port), 1930, fekete-fehér, 11’
Fényjáték – Fekete-fehér-szürke (Ein Lichtspiel schwarz weiss grau), 1930, fekete-fehér, 6’
Nagyvárosi cigányok (Gross-Stadt Zigeuner), 1932, fekete-fehér, 11’
Hangzó ABC (Tönendes ABC), 1933, fekete-fehér, 2’
A rákok élete (Lobsters), 1936, fekete-fehér, 16’
A magyar képző-ipar-fotó- és filmművészet, média-design egyik legsokoldalúbb, a legkülönbözőbb műfajokkal kísérletező világszerte ismert alkotója volt. A húszas években Bécsben, majd Berlinben élt, a Der Sturm Galériában állított ki, Kassák Lajossal együtt szerkesztette a MA című folyóiratot. 1923-tól Walter Grópius meghívta a Bauhausba tanárnak. A Marseille régi kikötője a korai kísérleti dokumentumfilmezés egyik úttörő munkája. 1925-ben jelent meg a Festészet, fényképészet, film című munkája. 1930-ban nagy sikert aratott a Fény-tér-modulátor című kinetikus szerkezete. A plasztika, a rávetülő fény és szobor összjátékából keletkező fényjáték ihlette leghíresebb filmjeit, a Fekete-fehér-szürke című absztraktmunkát, valamint aritmizált fényekkel is játszó Nagyvárosi cigányok című expresszinista dokumentumfilmjét is. A hangzás vizualitásával folytatott különös kísérlet a közelmúltban előkerült Hangzó ABC című filmje is.
A Budapesti Klasszikus Film Maraton további programjai az Urániában >>