A Dalszerelőműhely negyedik évadjának harmadik előadásán nemcsak az atombomba sújtotta Japánban kreált mitológiai lénnyel, Godzillával ismerkedünk meg közelebbről, hanem a rap sokszorosan Grammy-díjas szörnyetegének, Eminemnek a zenei gondolkodását is megpróbáljuk megfejteni. Ennek érdekében szoros elemzés alá vonjuk Eminem 2020-as „Godzilla” című számának szövegét és egyakkordos zenéjét (spoiler: egy ponton felbukkan négy gyönyörű akkord, és egészen különleges a dal formai felépítése, de hogy miért és hogyan, azt most nem áruljuk el). Természetesen tüzetesen megvizsgáljuk a szövegmondás tempóját tekintve Guinness-rekordnak számító utolsó három versszakot is, ahol Eminem másodpercenként tizenegy szótagos, rettenetes tempót diktál, és ez arra is alkalmat fog teremteni, hogy Johann Sebastian Bach és Oscar Peterson bevonásával elgondolkozzunk a virtuozitás fogalmán.
A műhelyvezető a Dalszerelőműhely negyedik évadjában is Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára.
A Dalszerelőműhely 2021 őszén kezdte működését az ISON-ban. Az első három évad során Billie Eilish, Janelle Monáe, Eminem, Adele, Shawn Mendes, Harry Styles, Dua Lipa, a Carson Coma, Krúbi, Taylor Swift, Måneskin, SZA és Olivia Rodrigo egy-egy dalát vizsgáltuk. A cél az, hogy megértsük, mi történik a zene „belsejében”: mit csinál egy-egy dalban a kardántengely, a karburátor és a gyújtógyertya, vagyis olyan kérdésekre keressük a választ, hogy miként kapcsolódik egymáshoz szöveg és zene, mitől lesz izgalmas (vagy éppen kevésbé izgalmas) egy dallam, hogyan áll össze a hangzás és a harmóniavilág. A foglalkozásokon való részvételnek nem feltétele a zenei előképzettség, két nyitott fülön kívül más segédeszközre nem lesz szükség (csavarhúzót, fogót, kompressziómérőt biztosítunk).