Program


HétFü: Yasmina Reza: Az öldöklés istene házaspárbaj egy felvonásban
2

HétFü: Yasmina Reza: Az öldöklés istene házaspárbaj egy felvonásban

Két kisfiú játszik a téren, majd egyik kiüti a másiknak a fogát. Négy szülő beszélget egy lakásban, majd kiderül: semmivel sem jobbak, mint a gyermekeik. A francia írónő világhírű komédiája leleplező őszinteséggel beszél a kispolgári álszentségről, és arról, hogy mindannyiunkban mennyi sérelem, előítélet és düh kavarog.  több

HÉTFÜ - Az öldöklés istene Yasmina Reza 
házaspárbaj egy felvonásban
Vendégelőadás

Két kisfiú játszik a téren, majd egyik kiüti a másiknak a fogát. Négy szülő beszélget egy lakásban, majd kiderül: semmivel sem jobbak, mint a gyermekeik. A francia írónő világhírű komédiája leleplező őszinteséggel beszél a kispolgári álszentségről, és arról, hogy mindannyiunkban mennyi sérelem, előítélet és düh kavarog.
Yasmina Reza Párizsban élő, magyar származású írónő. Színműveit számos elismeréssel jutalmazták, többek között megkapta a rangos Molière-díjat is. Az öldöklés istene című darabjából legutóbb Roman Polanski készített filmet, világhírű sztárokkal a címszerepben.

Szereposztás:
Véronique Houllié: Herczeg Adrienn
Michel Houllié: Hevér Gábor
Anette Reille: Péterfy Bori
Alain Reille: Pál András

fordította: Bognár Róbert
dramaturg: Mikó Csaba
díszlet: Szakács Ferenc
jelmez: Pető Kata
zene: Kákonyi Árpád
szcenikus: Szabó Szilveszter
grafika: Lakatos Péter
smink: Bari Boglárka
öltöztető: Halma Ágnes
fény: Czibor Attila, Rigó Péter
hang: Benkocs Gábor, Szabó Szilveszter
kellékes: Hajdu Bence, Tóth Vali
súgó: Zsolnay Andrea
segédrendező: Almay Zsófia
produkciós menedzser: Zsedényi Balázs
produkciós vezető: Nyulassy Attila

rendező: Bereczki Csilla

„Hevér Gábor például kiváló hangsúlyozással és humorérzékkel kelti életre karakterét, aki remek ütközőpontja is lehetne a Herczeg Adrienn által alakított feleségnek, ha éppen nem próbálná teljes mértékben kiszolgálni őt egyetértésével. Ez a nő inkább a másik házaspár női felében, Péterfy Bori öntudatos feleségében találja meg emberét, akivel pazar módon rajzolják fel a kezdetben szívélyes, majd barátkozó, később ellenségeskedő kapcsolatot. (…) A fergeteges színészi alakítások Bereczki rendezésében egy fájdalmakat és emberi gyengeségeket favorizáló, lényeglátó koncepcióval találkoznak, amely a gyerekek erőszakos lépéseiből építkezve igyekszik mesélni a helyzet kezelhetetlenségéről és tisztázására irányuló inkompetenciáról. Az érzelmi akadályok ugyanis szinte állandóan a szülők útjában állnak: képtelenek felismerni saját gyengeségeiket, társuk sérelmeit, inkább vállalják a vitát és az emelkedettebb hangnemben történő véleménycserét. Túl későn merül fel bennük, hogy gyermekük érdekében érdemes lenne átfogó önvizsgálatot tartaniuk, levetkőzniük makacs álszentségüket – és persze higgadtan elismerniük, ha tévedtek. Hiszen hibáink felismerése az első lépés lehet a megoldás felé.” Pál Zsófia: lerombolni az álszentség istenét (színházhatás.hu)

„Az alkotás színpadra termett, semmi kétség és már csak azért is, mert még szórakoztatóbb, mint mozgóképes formában. Ott leginkább a hatásokkal és a vizualitással az egyhelyszínes keret nyomasztó hangulata dominál, na meg a karakterjellemek, itt viszont a szituációk és a verbalitás sokkal komédiaszerűbbé teszik a darabot, annak ellenére, hogy tényleg súlyos kérdéseket feszeget. A szereplők képtelenek elhagyni a lakást, ami a szürrealista rendező, Luis Bunuel Az öldöklő angyal című művét idézi. Bár kevésbé abszurd, ám szintén az ember elállatiasodásával foglalkozik ez a színmű is.” „Moe”: Az öldöklés istene – színházi kritika (A hetedik sor közepe)

„Ugye nem könnyű megőrizni a házasság szépségét, harmóniáját? Néha-néha ki tud bújni az a bizonyos szög a zsákból, bárhogy próbáljuk elfojtani munkamániánkkal, vagy netán azzal a bizonyos napi „egy” pohár borral. Próba elé állítaná kapcsolatát? Vagy csak egy szórakoztató előadásra vinné el kedvesét? Fura, de itt négy szülő, két gyerek és egy hörcsög megadhatja ezt nekünk. Yasmina Reza, Moliére-díjas, magyar származású francia írónő darabja alatt sokszor fog izzadni saját és a partnerünk keze is. Mindazonáltal az előadás végén minden bizonnyal egy őszinte mosollyal fogják a párjukat előre engedni az ajtón…” (fidelio.hu)

Fotó: Lakatos Péter
Koproducerek: Ladó Judit, Polgár András, Varga Zoltán
A színdarab Magyarországon a THEATRUM MUNDI Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével kerül színre. Az előadás támogatója: Pestiest

Az előadás hossza: 90 perc szünet nélkül 15 éven felülieknek! 

Ajánló


Mégis meddig mehetünk el a hazugságban? Mi lesz, ha már lassan magunk sem…

Az Ünnepet és Vásárt hagyományosan novemberben rendezik meg, évek óta a Lurdy Házban.…


Vásárlói tájékoztatóÁltalános szerződési feltételek | Kapcsolat