Így minden Kérész Művek egyszerre premier és darabtemetés, előadás először és utoljára. Ami aznap este történik, az abban a formájában soha többet nem látható.
Szokatlan, izgalmas és kiszámíthatatlan esemény a művészek és a nézők számára egyaránt. Nincs színpad, nincs nézőtér. A nézők és művészek, mint egy kávéházban, asztaloknál ülve kötetlenül beszélgethetnek, miközben folyamatosan vizuális, zenei és színházi akciók történnek körülöttük.
A Kérész Művek meghatározhatatlan műfajára talán a „kortárs varieté” vagy „performansz-kocsma” lehetne a legjobb kifejezés.
Minden Kérész Művek egész estés, önálló és teljesértékű alkotás, mely ugyanakkor túlmutat önmagán azáltal, hogy tematikusan kapcsolódik a következő, hosszasabb előkészületet igénylő, nagyobb formátumú Artus előadáshoz. Ily módon a Kérész Művek egy-egy estjét létrehozó művészek kreativitása és a felvetett témára válaszul érkező friss és merész megoldásaik inspirálják, előkészítik és folyamatosan építik a következő Artus bemutatót.
Így született többek közt az Ulysses nappalija, az 1+1=1, a SUTRA, a Cseppkánon, a Raj és a Szél kapuja, Minden (is) és Érintés paradoxon előadások.
Gyakran hívunk meg vendégművészeket egy-egy Kérész Művek est megalkotásához.
A színház és tánc műfaján kívül képzőművészek, zenészek, intermédia művészek, filmesek és programozók, olykor hazai vagy külföldi társulatok is kapcsolódnak a kreatív munkához.