Vadim Gluzman – hegedű Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Hamar Zsolt
Főszerepben Auer Lipót Stradivárius hegedűje
Vadim Gluzman (1973) ukrán születésű, izraeli hegedűművész egy 1690-es Stradivari mesterhegedűn, az úgynevezett "Ex-Leopold Auer"-en játszik. A hegedű egyik korábbi tulajdonosa Auer Lipót (1845-1930) magyar származású hegedűművész, tanár, egy ma is használatos hegedűiskola szerzője, karmester és zeneszerző volt. Csajkovszkij Hegedűversenyének a bemutatását 1879-ben több művész, köztük Auer Lipót is visszautasította, és még növendékeinek is megtiltotta a mű megtanulását. Csajkovszkijt bántotta, hogy még barátai is ilyen elutasítóan közeledtek új művéhez annak technikai és zenei nehézségeire hivatkozva. Végül Adolf Brodszkij kiváló orosz hegedűművész vállalkozott a bemutatására (Csajkovszkij később neki ajánlotta művét) először New York-ban, majd Bécsben. A sikeres előadások után Auer belátta tévedését és később többször eljátszotta koncerteken ezt a darabot, sőt az egyik közkézen forgó kiadás verzióját is ő rendezte sajtó alá. Jó lenne tudni, hogy a Gluzman kezében megszólaló 328 éves hegedű őriz-e még valamiféle emlékképet Auer Csajkovszkij interpretációjáról?
Három nő és három férfi, ez egy szextett – bár a szerepek meglepően cserélődnek ezen a viharos éjszakán. Eleinte minden világos, ki kinek a kicsodája, ám közbeszól a kémia, meg egy tudálékos szexuálpszichológus – és csak reménykedni lehet, hogy sok félreértés és félre...
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
A Budapesti Operettszínház kiemelten fontosnak tartja, hogy támogassa autista embertársainkat a minél teljesebb élet megteremtésében és megélésében, ezért – ahogyan…