Az Isztambuli Városi Színház (Törökország) előadása török nyelven, magyar és angol felirattal.
Az előadás időtartama: kb. 2 óra 45 perc, 1 szünettel.
Az előadás után közönségtalálkozó a színészekkel és az alkotókkal!
A pásztorok minden évben összegyűlnek az Ararát-hegy melletti Küp-tó partján, hogy fuvoláikon eljátsszák az Ararát-hegy haragját. A vén szúfi, miután egy szürke ló jelenik meg Ahmet ajtaja előtt, úgy ítél, hogy a lovat, amely utasításra sem hajlandó elmenni, Isten ajándékának kell tekinteni. Mahmut Han vezér viszont nem hajlandó tiszteletben tartani a hagyományt. Visszaköveteli a lovát, bebörtönzi a vén szúfit, és porig égeti a falut, melynek lakói ellenszegültek akaratának. Közvetítőként Musa Beyt küldi a haragja elől elmenekülő falusiakhoz. Később azonban őt és Ahmetet is börtönbe veti, anélkül, hogy tudna a lánya, Gülbahar és Ahmet között kibontakozó szerelemről.
Hogy megmentse szerelmét, Gülbahar Hüso kovácstól és a sejktől, a szellemi vezetőtől kér segítséget. A ló újra Mahmut Hané lesz, ám ő azt állítja, az állat, amelyet visszaszolgáltattak neki, nem az ő lova. Gülbahar eközben arra kéri Memót, a börtönőrt, hogy hadd láthassa a halálra ítélt Ahmetet és segíthessen neki kiszabadulni a börtönből. Cserébe bármit megígérne, Memó viszont csak egy hajtincset kér tőle és azt, hogy sose feledje el őt és ezt az éjszakát. Mahmut Kan azonban mindenről tudomást szerez, és saját lányát is börtönbe veti.
Ahmet útra kel, hogy a hegyen élők segítségével kiszabadítsa szerelmét. A térség szóbeli hagyományának őrzői, a népi költők Mahmut Han elé járulnak, hogy meggyőzzék, adjon kegyelmet, de ő hajthatatlan marad. Bár a börtönben együtt töltik az éjszakát, Ahmet, miután kiszabadította szerelmét, kardot helyez kettejük közé, jelezve, hogy férfi és nő nem érinthetik egymást, ha egy ágyban fekszenek is. Gülbahar csak sokkal később érti meg a gesztus valódi okát.
Mahmut Han végül kijelenti, csak akkor adja feleségül lányát Ahmethez, ha az tüzet gyújt az Ararát tetején. Ahmet elfogadja a látszólag lehetetlen küldetést, a nép pedig csendes ellenállásba kezd, megrémítve ezzel Mahmut Hant. Amikor Ahmet és Gülbahar az esküvő után újra együtt lehet, a férfi felteszi a kérdést, mely már régóta foglalkoztatta: mit kért Memo Gülbahartól cserébe azért, hogy a halál kockázatát is vállalva segítsen megszöktetni szerelmét a börtönből?
Játsszák: Arda Alpkıray, Ayşe Günyüz Demirci, Besim Demirkiran, Can Tarakçı, Cihan Kurtaran, Emrah Can Yaylı, Emre Yılmaz, Ertan Kılıç, Hakan Örge, Murat Üzen, Özge Midilli, Serkan Bacak, Uğur Dilbaz, Yeliz Şatıroğlu, Zeynep Ceren Gedikali
Rendező: Yiğit Sertdemir Díszlettervező: Barış Dinçel Jelmez-, maszk- és bábterv: Candan Seda Balaban Koreográfus: Senem Oğuz, Özge Midilli Zeneszerző: Oğuzhan Balcı Zenei vezető: Burçak Çöllü Dramaturg: Sinem Özlek Fényterv: Osman Aktan Hangterv: Gökhan Suna A rendező munkatársai: Arda Alpkıray, Irmak Örnek, İrem Arslan, Oya Palay, Yunus,Erman Çağlar
Rachel mindennap vonattal megy be a városba, így mindennap kétszer halad el a régi háza előtt.
Az a ház előtt, ahol a volt férje az új feleségével és nemrég született gyermekükkel lakik.
Az egyszerű sofőr, Schneider Mátyás fuvarozási vállalkozása hirtelen nagyon sikeres lesz. A család gyorsan meggazdagodik, egy nagy villába költöznek és tulajdonképpen azt sem tudják, hogy mihez kezdjenek rengeteg pénzükkel. A feleség úgy gondolja, hogy mint minden gazdagnak, nekik is jár egy lakáj, így aztán szerződteti Hyppolitot, aki elkezdi rákényszeríteni az egyébként egyszerű családra azokat a szokásokat, amelyeket az arisztokrata családoknál látott. A legrémesebb számukra talán az Operába járás, amit az összes családtag a pokolba kíván. Emellett persze szerelmi szál is van a történetben. Nagy András, akiről csak a történet végén derül ki, hogy arisztokrata és aki a lány apjának cégénél dolgozik, szerelmes Schneiderék lányába, Terkába. A lánynak is tetszik a férfi, de Schneiderné inkább a bájgúnár, semmittevő dendihez, Makács Csabához akarja feleségül adni, mert ő a társadalmi ranglétrán feljebb helyezkedik el.
A történet megmutatja, hogyan keverednek össze a társadalmi és a kényszerűségből erőltetett szerepek, a státuszok és a valódi értékek, és aki nevetséges, az hogyan lesz még nevetségesebb.
A világsiker most Budapestre érkezik!
Gyerekeknek álomszép kaland, felnőtteknek mélyen megérintő történet – közös családi élmény, amire még évek múlva emlékeztek!
Az érzékeny szerepformálásairól ismert finn szoprán, Camilla Nylund ismét a dalok világában bizonyítja, hogy a német repertoár milyen kiváló előadóját…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!