Az A-dúr szimfónia az egyik legoptimistább, legkedélyesebb műve ebben a műfajban, de közvetlenül a rendkívül zaklatott „kis” g-moll szimfónia után keletkezett, mintegy ellentétként, és jól érződik rajta, ahogyan a 18 éves Mozart keresi saját felnőtt hangját, amely más lesz, mint a csodagyereké volt. A klarinétverseny Mozart halála előtt másfél hónappal készült. A művet hihetetlen életöröm hatja át, egy ereje teljében lévő szerző hangja, amely mégsem felszínes, sőt nagyon is mély mondanivalót is csempész a közlendőjébe, és a szeme villanásában néha a keserű sors közelsége is feltűnik. A koncert végén pedig Mozart az egyik legnagyobb vállalkozása hangzik el, amelyet még a máskor könnyű kézzel komponáló Mozart is félbehagyott. A c-moll misét ugyanis eleinte az esküvőjére tervezte, és talán minden addiginál nagyobb misekompozíciót akart alkotni. A mű nem készült el, így arra gondolt, akkor mutatja majd be, amikor újdonsült feleségével először hazalátogat Salzburgba. A mise azonban még itt is félkész volt, és Mozart végül csak tételeket adott elő belőle, majd teljesen félbehagyta a komponálását. Túl nagyot vállalt? Vagy túl nagy elvárásokat támasztott maga felé? Ezt már nem tudjuk meg, de azt igen, hogy ami elkészült, abban remekművet alkotott. A műveket a korszak egyik legavatottabb tolmácsolói, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar adja elő állandó szólistáinak közreműködésével, Vashegyi György keze alatt. Minden bizonnyal tartalmas és színes élmény lesz!
Együttműködő partner a Haydneum - Magyar Régizenei Központ és a Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítványa. A Haydneum működését a Miniszterelnökség és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatja.
Orfeo Zenekar és Purcell Kórus
Egri Márton - historikus basszetklarinét
Kovács Ágnes - szoprán
Szutrély Katalin - szoprán
Komáromi Márton - tenor
Borka Ákos - basszus
vezényel: Vashegyi György
MŰSOR:
Mozart: A-dúr szimfónia, K. 201
Mozart: A-dúr klarinétverseny, K. 622
Mozart: c-moll mise, K. 427