Rózsavölgyi Zsuzsa: A Sárkány kertje; Pataky Klári Társulat: Mint egy táj (showcase)
Az előadás a racionalitás és az antropocentrizmus dekonstrukcióján keresztül egy embertelenített mozgásformák töredezett anarchitektúráját alkotja meg, amely folyamatosan tovább lendül szokatlan és idegen megnyilvánulások felé.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. november 29. péntek, 13:00
Showcase Rózsavölgyi Zsuzsa: A Sárkány kertje - a dunaPart - Kortárs Előadóművészeti Platform keretében -
Az előadás a racionalitás és az antropocentrizmus dekonstrukcióján keresztül egy embertelenített mozgásformák töredezett anarchitektúráját alkotja meg, amely folyamatosan tovább lendül szokatlan és idegen megnyilvánulások felé. Felgyorsuló rizomatikus kúszónövény-mozgások simulnak hozzá a testtől elidegenedő protézisekhez, miközben a poszt-humán valóság káoszában arctalan lények bukkannak fel. A félelem azonban nem bezáródáshoz vagy elutasításhoz vezet, hanem egy megnyíláshoz, az emberi test mozgásának radikális plaszticitásának szenvedélyes színreviteléhez.
Szereposztás / stáb: Alkotók és előadók: Busa Balázs, Csasznyi Blanka Flóra, Britt Kamper, Kelemen Patrik, Rab Alexandra, Újvári Milán Zeneszerző: Sáry Bánk Koncepció konzultáns és szöveg: Horváth Márk Mentor: Zsigó Anna Koreográfus: Rózsavölgyi Zsuzsa
Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Program, Sín Kulturális Központ, Műhely Alapítvány, Kontakt Budapest
Pataky Klári Társulat: Mint egy táj - a dunaPart - Kortárs Előadóművészeti Platform keretében -
A világ, ami körülvesz. A kor, amelyben élek. Körülöttem az emberek. Épp, mint egy táj... Hegyek, völgyek, folyók, tavak, sivatagok, sűrű erdők, kopár fennsíkok, sötét árkok… Vajon elmagányosít bennünket a kor, amiben élünk? ...mikor lett ennyire harsány, zajos, űzött, individualista, fogyasztói, felcserélhető, és gyermeteg?
“Ezen a vidéken nincsen ölelés, de még csak intim érintés sem. Tűpontos harcok, amelyek telibe találják a világot, amiben élünk. Az általunk kialakított tájat, benne a mindenkivel harcoló testlelkekkel. Nem kell nagy agyafúrtság az előadás megértéséhez, visz magával ez a megérintően lehangoló kép. Pataky Klára megmutatta, hogy annak a bizonyos X generációnak is van hozzáfűznivalója mindahhoz, amiben élünk.” Török Ákos: Ökölbe szorult a keze Pataky Klárinak (Port.hu)
Koreográfia: Pataky Klári Fényterv: Vajda Máté Zenei munkatárs: Gergely Attila Táncolják: Bot Ádám, Bujdosó Anna, Széki Zsófia Fotó: Jókúti György
A produkció szakmai partnere a Nemzeti Táncszínház. További támogatók: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Műhely Alapítvány, Tango Factory, Inversedance Társulat, Imre Zoltán Program, Duda Éva Társulat
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet - és amely több mint száz éve visszatérő sikerdarabja a hazai és határon túli színpadoknak -, negyven év után ismét látható lesz a Budapesti Operettszínházban.