Andersen-mesét bizonyára olvastunk már – gyerekek és felnőttek egyaránt. Ki ne emlékezne a kis gyufaárus lány szívszorító karácsonyi történetére vagy a rendíthetetlen ólomkatona minden akadályt leküzdeni vágyó szerelmére. De sokak kedvence A rút kiskacsa is, amely több más Andersen-meséhez hasonlóan a szenvedő, a kiszolgáltatott, ám figyelemre, megbecsülésre és szeretetre vágyó emberről beszél még akkor is, ha most éppen az állatok…
több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. március 27. csütörtök, 14:30
A kiskacsa ugyanúgy a helyét keresi a számára adatott világban, akár a (gyerek)ember, ugyanazokat a kérdéseket teszi fel: hogy kerültem erre a világra, miért éppen ide, miért kedvelnek vagy éppen taszítanak el a társaim. S ahogy növekszik, egyre gyakrabban hasonlítja össze magát a társaival – szomorúan és megadóan észlelve, hogy sok hasonlóság ellenére különbözik is tőlük. A különbség pedig nagy úr: az idegent nehezebben fogadják maguk közé az egymáshoz jobban hasonlók, akik a furcsaság kényelmetlen érzését a furcsa lény kirekesztésével igyekeznek távol tartani maguktól. Mit tehet ilyenkor a mesehős: világgá megy, hogy megkeresse azt a helyet, ahol megértik és elfogadják olyanként, amilyen. Így még talán csodára sem kell várnia, hiszen az benne van – csak fel kellene, hogy ismerjék a társai.
Andersen meséje ezúttal a klasszikus balett eszközeit használó táncjáték során bomlik ki a gyermek és felnőtt nézők szeme előtt. Alekszej Batrakov koreográfiája a természet rendjét követve négy évszakon át mutatja meg a kiskacsa viszontagságos kalandjait, miközben Húros Annamária díszlet- és jelmezvilága időtlenné változtatja a történetet azáltal, hogy az állatszereplőket három különböző korstílus jelmezvilágába varázsolja át. A mesebalett koreográfiája Mendelssohn zenéjére készül.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
1940-ben a budapesti Operettszínházban bemutatóra készülődtek. Eisemann Mihály legújabb művét vitték színre, főszerepben Kiss Manyival. Az előadás elkezdődött és egyszer csak Kiss Manyi hangja töltötte be a teret: „Jaj de jó a habos sütemény…”
Ugye, hogy ismerős? A szavakkal együtt rögtön bekúszik a dallam is. Eisemann darabja nem egy klasszikus operett, nincs hatalmas énekkara és tánckara. Amije viszont van, az a fülbemászó dallam és a magával ragadó történet Bán Sándor tenoristáról és az őt bálványozó bakfisokról.
Egy kiváló színpadi szerző remek karakterizáló képességével és humorával megrajzolt tündéri világ kel életre egy különlegesen izgalmas szereposztásban, Kossuth- és…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!