Az uruguayi sztárénekes szülővárosában, Montevidóban lépett először operaszínpadra 22 évesen, az Andrea Chénier egyik szerepében. A fiatal basszbariton több énekverseny első díjával büszkélkedhetett, amikor azonban 1998-ban a Plácido Domingo nevével fémjelzett Operalia fődíjasa lett, a nemzetközi megkeresések sem maradtak el. Azóta Erwin Schrott neve kitörölhetetlen napjaink operaéletéből, fellépései igazi ünnepnek számítanak a világ szinte valamennyi jelentős dalszínházában és koncerttermében. Repertoárjának gerincét főként a romantikus zeneirodalom, valamint Mozart műveinek nagy baritonszerepei alkotják. Don Giovanni-, Figaro- és Leporello-alakításaival valóságos etalonja lett a Mozart-interpretációknak. A Magyar Állami Operaház színpadainak immáron egy évtizede visszatérő vendége, méghozzá legikonikusabb szerepeiben. Egyik legkiemelkedőbb budapesti fellépése a 2020-as Figaro-sorozat volt, amelyben két-két alkalommal a mű mindkét (bassz)bariton főszerepében láthatták az Erkel Színház nézői, de szintén emlékezetes volt Mefistofele-alakítása a felújított Ybl palotában. A sármos dél-amerikai művész az opera mellett a latin-amerikai zenék, köztük a tangó műfajának elkötelezett tolmácsolója, 2018-as margitszigeti koncertjén erről az oldaláról is megismerhették rajongói. A grandiózus operaprodukciók után a Sztárestek zongorával harmadik évadában tér vissza az OPERÁ-ba, hogy megmutassa sokoldalú tehetségét.