Program


Tengertánc-Babaszínház

Tengertánc-Babaszínház

Fontosnak tartjuk azt a hiánypótlást, hogy a legkisebbeknek szóló produkciók, Veresegyház és térségében is megjelenjenek. TENGERTÁNC címmel, a tengerről szóló dalokat, mondókákat, verseket véve alapul, egy 25 perces, két szereplős, zenés játékot tervezünk.

Babaszínház (Tengertánc)

A tervezett program célja:

Tervezetünk fő célja az, hogy minden korosztályt bevonva, a gyermekszínházi műfaj egész szegmensét le tudjuk fedni tevékenységünkkel, az eddig színházi értelemben elhanyagolt, 0-3 éves, legkisebb korosztályt, és szüleiket is beleértve. A csecsemő-és kisgyermekkorban átélt színházi behatások elsősorban a biztonságosan kötődő szülő-kisded kapcsolatot erősítik. A „mintha” élménnyel, a gyermek számos viselkedési mintát, cselekvést és lelki ráhangoltságot tapasztal meg családja társaságában.

 
Részletes programterv:

Magyarországon a kétezres évek elejéig egyetlen társulat sem próbálkozott csecsemőknek szóló produkció létrehozásával, hiszen a pszichológusok és a művészek egyetértettek abban, hogy az 5 éven aluliak számára ártalmas lehet a túl korai színházi élmény. Mára azonban a nemzetközi kutatásoknak (ASSITEJ International, Small Size) és eredményeiknek köszönhetően, ezek az axiómák egyértelműen megdőltek. Hazánkban a Kolibri Színház Toda – a csoda gyereknyelven! című előadása jelentette az áttörést, 2003-ban.

Fontosnak tartjuk azt a hiánypótlást, hogy a legkisebbeknek szóló produkciók, Veresegyház és térségében is megjelenjenek. TENGERTÁNC címmel, a tengerről szóló dalokat, mondókákat, verseket véve alapul, egy 25 perces, két szereplős, zenés játékot tervezünk. Ehhez a színház teljes eszköztárát igénybe vesszük. A ritmus, a színvilág, a bábok, a fényhatások, valamint az előadást követő, interaktív játék segítségével a mindennapi világ elemei szépségükben elrajzoltak, s mindezt az édesanyával, a szülőkkel együtt, örömteli tapasztalásként éli meg a gyermek. A babaszínház elsődleges célja tehát az esztétikai élmény és annak közös megélése.

Az előadásban a tengerekkel kapcsolatos, kisgyermekekben és szüleikben egyaránt asszociációkat ébresztő vizuális és akusztikai motívumok jelennek meg. Újító szándékunk is van az eddigi csecsemőelőadásokhoz képest, ugyanis fontos társadalmi ügyre hívná fel a figyelmet a darab, hiszen a nagy vizek plasztik szennyezésétől, a tengerek megtisztításáig szeretnénk eljutni. Ebből persze minden gyermek a saját fejlettségi szintjén fog érzékelni: a pár hónapos a tenger morajlását, a kék különböző árnyalatait dekódolja, a három éves viszont már a szüleivel folytatott emlékbeszélgetések folyamán, a környezettudatos magatartással is szembesülhet. A többlet mondanivalónak nem csupán azért szánunk kiemelt szerepet, mert szülők is nézik az előadásokat (általában kétszer annyian, mint a kisdedek), hanem azért is, mert a nemzetközi kutatások alapján, a színházi élményre a három év alatti gyerekek is emlékeznek a későbbiekben, vagyis helytálló ebben az esetben, az 'üzenet a palackban' definíció használata. Az előadás utaztatható jellege, valamint szerény térhasználata miatt, szinte bárhol bemutatható.

A Kolibri Színházhoz hasonlóan, mi is pszichológus szakemberek bevonásával szeretnénk összeállítani az előadást, hiszen a 0-3 éveseké egy rendkívül speciális korcsoport, ahol nem csupán a színházi, hanem a fejlődéslélektani törvényszerűségeket is figyelembe kell venni. Az előadás különböző próbafázisait baba-mama klubok (Erdőkertes, Veresegyház) és bölcsődék kis közönségén tesztelnénk. Az itt szerzett tapasztalatok alapján tovább finomítjuk, alakítjuk a produkciót.

Ami a műfaj pozitív hatását illeti, az egyik legfrissebb tudományos összegzés alapján elmondhatjuk, hogy a csecsemő-és kisgyermekkorban átélt színházi behatások a szülő-kisded kapcsolaton kívül, elsősorban a ritmusérzéket és az érdeklődést fejlesztik, továbbá kimagasló a mozgás, a ritmus és a beszéd intenzív előrehaladása. Ezeken kívül a szókincs és a színvilág nagymértékű gyarapodására, a hallás, a zenei ízlés, a mozgás koordináció, az egyensúly érzékelés finomodására, továbbá a figyelem, a gondolkodás és az emlékezet fejlődésére figyeltek fel a szülők. Fejlődéskutatók meglátása alapján a színházi esemény hosszú távon is felidézhető, sajátos elemeivel együtt.

Ajánló


2000-2020: 20 YEARS CHALLENGE!  Geszti Péter, Kozma Orsi, Váczi Eszter, Behumi Dóri, Dés…

A Mágnás Miska a magyar operett-irodalom egyik legsikeresebb műve, mely újból és újból…


Vásárlói tájékoztatóÁltalános szerződési feltételek | Kapcsolat