Ebben a történetben egy emberre, közelebbről meghatározva egy tanáremberre, egy óvóbácsira vadásznak, akit hamisan vádoltak meg, éspedig rendkívül súlyos bűnnel, ha nem a legsúlyosabbal, ha egy tanárról, pláne egy óvóbácsiról van szó: pedofíliával.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. február 25. péntek, 19:00
Thomas Vinterberg - Tobias Lindholm: Vadászat / Nyilvános főpróba Színpadra alkalmazta David Farr bemutató 2022. február 26.
Azt mondják, akik értenek hozzá, hogy korlátozott számú irodalmi alaphelyzet van, akik még jobban értenek hozzá, azt is hozzáteszik, hogy szám szerint huszonegy, bár lehet, hogy összetévesztik egy kártyajátékkal. Mindenesetre akár huszonegy, akár nem huszonegy, az alaphelyzetek egyike az, hogy valakit, jobbára a főszereplőt, hamisan vádolnak meg – és a dráma tétje az, hogy hogyan vakarja ki magát a bajból, már ha sikerül neki egyáltalán. Egyébként az első nagy hamisvád-történetet négyen is megírták, nevezetesen az evangélisták, Máté, Márk Lukács, és János. És követtek őket számosan és számtalanul, elvégre kevés jobb dobbantódeszka van a hamis vádnál, ha az emberi lélek legsötétebb ösvényein szottyanna kedvünk futó-, vagy épp lihegve összecsukló versenyt futni önmagunkkal.
Ebben a történetben egy emberre, közelebbről meghatározva egy tanáremberre, egy óvóbácsira vadásznak, akit hamisan vádoltak meg, éspedig rendkívül súlyos bűnnel, ha nem a legsúlyosabbal, ha egy tanárról, pláne egy óvóbácsiról van szó: pedofíliával.
Pedofília esetén, mint tudjuk, nincs mese, pedofília esetén érvényét veszti a keresztényi megbocsátás; véget ér a liberális empátia; a jog uralmába vetett hit mint a társadalom egybeforrasztó ereje (ideértve az ártatlanság védelmének elvét), stande pityere megszűnik létezni. Pedofília esetén zsigeri düh van, mi lenne más. Ugyanakkor pedofília esetén a vád legfontosabb tanúja, az áldozat, gyerek még…
Vagyis hogy zsiger kontra jogrend, és hogy egyáltalán ellentmondhatnak-e ezek ketten egymásnak.
Ebben a történetben – ahogy szokás: elvégre a felvilágosult és civilizált Európában vagyunk – a dolgok a helyükre kerülnek, a hamis vád megdől, a vádlottat felmentik. Minden rendbe jön tehát, lélegezhetnénk fel ; de a vádakkal együtt el kéne tűnnie a vádaskodóknak is, az eloszló gyanakvással együtt el kéne oszolnia a gyanúnak is, amit embertársaink iránt táplálunk, ha csak legkisebb okunk akad rá – vagyis nem lélegezhetünk fel. Sőt, talán eddigre már a kedvünk is elment a fellélegzéstől.
Szereplők: Lucas............................................ Chován Gábor Hilde, óvodaigazgató.................... Spolarics Andrea Gunner.......................................... Takács Zalán m.v. Mikala........................................... Páder Petra Theo............................................. Böröndi Bence Per, gyerekvédelmis..................... Mertz Tibor Pap............................................... Ilyés Róbert Marcus, Lucas fia......................... Kerekes Marci m.v. Rune............................................. Fröhlich Kristóf Anders.......................................... Bregyán Péter
Alkotók: fordító: Pelsőczy Réka dramaturg: Németh Nikolett, Vörös Róbert díszlettervező: Kálmán Eszter jelmeztervező: Keszei Bori világítás: Kehi Richárd zenei vezető: Bercsényi Péter a rendező munkatársa: Szekeres Vanda súgó: Szitás Bernadett
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
A 60 perces angol nyelvű túrák mindennap háromszor (13:30, 15:00, 16:30) indulnak. Időszakosan olasz, francia, spanyol, német és magyar nyelvű túrák is elérhetőek.
Jegyár: 9000 Ft
Próbák ideje alatt a nézőtér nem látogatható. Előadások idején az épületlátogatás szünetel.
Dubrovay László Faust, az elkárhozott című táncdrámájának ősbemutatója a Müpában valósult meg 2016-ban, a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében. A Goethe…
Berlioz kései operanyitánya, a Beatrix és Benedek izgalmas, dinamikus zene. Csajkovszkij Hegedűversenye a 19. egyik legnépszerűbb versenyműve: egyszerre virtuóz és…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!