Ligeti: Le Grand Macabre » Car Horn Prelude
Kerékfy Márton: Schlag-Spiele
Sáry László: Kotyogó kő egy korsóban
Ligeti: Continuum
Couperin – Dukay Barnabás: Le tic-toc-choc, ou Les maillotins
SZÜNET
Ligeti: Le Grand Macabre » Intermezzo
Fredrik Andersson: Loneliness of Santa Claus
Juhász Balázs: Jeladás
Messiaen: O sacrum convivium
Begyik Marcell, Biró Alex, Burcsik Dávid, Czilik Ede, Mohácsi Benjámin, Simon András, Siptár Bence, Veress Miklós (ütőhangszerek)
Rácz Zoltán (ütőhangszerek)
Miután az Amadinda Ütőegyüttes negyvenéves története során meghonosította a magyarországi klasszikus zenei életben az ütőhangszeres kultúrát és repertoárt, valamint körbekoncertezte a világot, életre hívta az Amadinda Percussion Projectet, amely intézményi kereteken kívül, de a Zeneakadémiával szoros együttműködésben vezeti be a legifjabb ütőhangszeres generációt a 20–21. századi ütős zenébe. A legújabb koncert fókuszában magyar szerzők állnak, a program pedig az elmúlt közel ötven év repertoárjából válogat. Ligeti Le grand macabre című, 1978-ban bemutatott operájának két, autódudákra írott részlete mellett elhangzik az eredetileg csembalóra komponált Continuum átirata, megszólal a Ligeti-kutatóként is ismert Kerékfy Márton négy ütőhangszeresre írott, Schlag-spiele című 2006-os darabja, Sáry László legendás, 1978-ban komponált, Kotyogó kő egy korsóban című műve, amely Steve Reich-etűdként fogant, de a magyar repetitív repertoár talán legtöbbet játszott alkotása lett, valamint Juhász Balázs óriási ütős apparátusra írott 2004-es szólókompozíciója, ez a posztmodern haláltánc. A klasszikus repertoárt Dukay Barnabás Couperin-átirata, a tüneményes Tic-toc choc képviseli, és egy fiatal kortárs ütőhangszeres szerző, a svéd Fredrik Andersson révén a 364 napon át magányos Mikulás alakját is megidézi a hangverseny, amely Olivier Messiaen legszebb kórustételei egyikének ütős átiratával zárul.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont