Erre a koncertre nem kell kiöltözni, nem tart órákig, cserébe barátságos és közvetlen a hangulat, amit még oldottabbá tesznek Fischer Iván szellemes kommentárjai az elhangzó művekről.
Bach csellószvitjei egytől egyig fület gyönyörködtető zeneművek, ugyanakkor zenetörténeti szerepük sem elhanyagolható. Ezek a nagy jelentőségű kompozíciók mérföldkövek a csellóirodalom történetében, amelyeknek köszönhetően az instrumentum egyre gyakrabban léphetett elő szólóhangszerként is.
Hollywood! - Válogatás a filmzene nagy korszakaiból
A hét mesterlövésztől a Star Warsig…zenék és a mögöttük rejlő történetek. A koncert a filmzene nagy korszakain átívelő válogatás, csemegézés klasszikussá vált filmzenékből.
Hogyan tanuljuk meg az élet legfontosabb dolgait? Szigorú figyelemmel, fegyelmezetten, csendben ülve, vagy esetleg szemlélődve, játszva, másokat is bevonva? A Berecz család az egyik legékesebb példája annak, hogy sokszor az utóbbi a célravezetőbb. Berecz András énekesként, mesemondóként, mesegyűjtőként a magyar népi kultúra megkerülhetetlen alakja, aki fiaival igazi összeművészeti estre hívja a közönséget.
„Corazón latino”, azaz Latin szív a címe a Magyar Nemzeti Férfikar latin-amerikai estjének, amelyet február 16-án újból hallhat majd a közönség a Pesti Vigadóban.
Hogyan lehet legegyszerűbben leültetni egy családot egy térben, ha annak tagjai egytől egyig világjáró, elismert művészek? A legjobb recept egy ünnepi, közös koncert!
A Müpa megnyitása óta közel egy emberöltőnyi idő telt el. Az egykori ígéretes, feltörekvő csillagok mára a hazai és nemzetközi zenei élet megkerülhetetlen szereplőivé váltak. Kokas Katalin és az évad művésze, Kelemen Barnabás a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem jól ismert fellépői, akik számtalan alkalommal varázsolták már el a közönséget vibrálóan friss, üde hangvételű játékukkal. Ünnepi estjük mégis új mérföldkő pályájukon.
Puccini élete által ihletett zenés színpadi játék, a zeneszerző legnépszerűbb operarészleteivel. Résztelet hangoznak el a Le Villi, Bohémélet, Tosca, Manon Lescaut, Pillangókisasszony, Turandot és Köpeny című operákból illetve zenekari műveiből.
A magyar közönség régi kedvence, a világhírű francia orgonaművész, Olivier Latry és szintén orgonista felesége, a koreai születésű Shin-Young Lee közös koncertjén a két muzsikus külön-külön és együtt is a játszóasztalhoz ül.
Minden családnak megvannak a maga nagy kedvencei, legyenek azok filmek, ételek vagy éppen zenék. A Ránki család egyik ilyen közös találkozási pontja a Liszt-életmű.
Meddig tart egy levegővétel? Legtöbbünknél csak egy észrevétlen pillanatig, és legfeljebb másfél percig tudjuk bent tartani a szuszt. Trombitásaink lélegzetvétele viszont húsz évvel ezelőtt kezdődött a Müpában, és azóta sem ér véget – trombitás generációk egész sora varázsolta el a megnyitás óta a közönséget.
Mintha Cziffra Györgyöt hallanánk, amikor Fazil Say megfogalmazza művészi hitvallását: műfaji kötöttségektől függetlenül csak jó és rossz zene létezik. Nem meglepő, hogy 2008 óta az Európai Unió felkérésére a kultúrák közötti párbeszéd nagyköveteként tevékenykedik.
Ha csak futó pillantást vetünk a Kossuth-díjas Vashegyi György vezényletével a Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenyén megszólaló művekre, legelső észrevételünk talán arról szólhat, milyen vonzó stiláris, műfaji és előadóapparátus tekintetében megvalósuló változatosságot kínál az est programja.
A vonósnégyes megejtően bensőséges térbe invitálja a közönséget, ahol a zene és a fény összefonódása befelé forduló, már-már spirituális tudatállapotba ragad magával. Ebben a térben az előadó és a hallgató közötti hagyományos határok is feloldódnak; minden hang és fénysugár közös szívdobbanássá válik, ahogy a kettősségből egység születik, és egyre mélyebbre hatolunk az elmélkedés világába.
A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet egyik ihletforrása, a szabadság himnusza, sokak számára a berlini fal leomlásának kísérőzenéje. Egyesek egy öntörvényű zseni megnyilatkozását, mások a közös szellem erejét hallják benne. Az első hangok a „semmiből teremtés” mágikus aktusát, az utolsó ütemek a mindenség önfeledt ünnepélyét jelenítik meg.